vineri, 24 octombrie 2008

cine suntem?!

PREZENTAREA CARACTERISTICILOR GENERALE ALE GRĂDINIŢEI P.N. NR. 1, LUPENI


Situată la 110 km. de reşedinţa de judeţ( Deva), Grădiniţa P.N. Nr. 1 din municipiul Lupeni, este situată în depresiunea Petroşani, în partea de vest a Văii Jiului.
Grădiniţa funcţionează într-un singur corp de clădire unde mai funcţionează: Clubul Copiilor, iar în viitorul apropiat Poliţia Comunitară şi compartimentul de Evidenţă a Populaţiei din Municipiul Lupeni.
Ne puteţi contacta la următoarea adresă:
Grădiniţa cu Program Normal Nr.1
Al. Liliacului, Nr.8
Lupeni, Hunedoara
Cod: 335600
România

În cadrul Grădiniţei P.N. Nr.1 îşi desfăşoară activitatea un număr de 169 de preşcolari împărţiţi în 7 grupe, dintre care 6 grupe de secţie română şi o grupă de secţie maghiară.

Populaţia şcolară:
-Număr de copii actuali:169
La nivelul municipiului Lupeni se prognozează o scădere a populaţiei preşcolare, situaţie care va afecta şi Grădiniţa P.N. Nr.1, Lupeni.


Personalul unităţii:
- Didactic – 7 educatoare din care – 3 institutoare şi 4 educatoare
- 4 cadre didactice cu gradul I
- 2 cadre didactice cu gradul II
- 1 cadru didactic debutant
- Nedidactic – 2 persoane



Calitatea personalului didactic, este reprezentată de cele 7 cadre didactice calificate. Acestea au urmat diferite cursuri de perfecţionare şi formare continuă, venind astfel în sprijinul preşcolarilor cu metode de predare moderne şi accesibile pentru vârsta lor.

Resursele materiale ale unităţii

Grădiniţa P.N. Nr.1, Lupeni, dispune de 7 săli de clasă, o sală de sport, un cabinet metodic, o magazie pentru produsele din cadrul acţiunii ,, cornul şi laptele”, o cancelarie, o direcţiune, un subsol pentru arhivă şi materiale didactice . În ultimul an s-a desfăşurat un program de reabilitare a infrastructurii la interior a clădirii, în urma căruia s-au montat ferestre şi uşi termopan, s-au zugrăvit pereţii cu vopsele lavabile, s-au pus lambriuri şi parchet melaminat în toate încăperile, băile au fost reconstruite şi amenajate la standarde europene.

Calitatea managementului şcolar – prioritate a strategiilor şi politicilor de dezvoltare instituţională la nivelul Grădiniţei P.N. Nr.1, Lupeni, sunt considerate:

- Lucrul în echipă la nivelul managementului;
- Colaborarea cu alţi manageri din exteriorul unităţii;
- Dezvoltarea competenţelor profesionale şi asumarea deciziilor din ce în ce mai complexe;
- Asigurarea condiţiilor şi programelor pentru formarea profesională a cadrelor;
- Gestionarea conflictelor dintre educatoare – părinte, educatoare – educatoare;
- Imaginea în mass-media prin participarea cu diferite articole în ziarul zonal şi televiziunea prin cablu;
- Asigurarea aplicării curriculumului naţional;
- Consiliere şi facilitatea schimbului de informaţii;
- Funcţionarea în bune condiţii a structurilor instituţionale, administrative şi manageriale din grădiniţă.



MISIUNEA GRĂDINIŢEI P.N. NR.1, LUPENI


Misiunea Grădiniţei P.N. Nr.1, Lupeni, este de a fi deschisă pentru toţi preşcolarii, spre a le oferi şanse egale la educaţie, fără a face discriminări de orice natură. Grădiniţa P.N. Nr.1 doreşte să asigure fiecărui preşcolar condiţii de cea mai bună calitate pentru o dezvoltare psihică şi fizică armonioasă. Momentul intrării în şcoală presupune un anumit nivel de dezvoltare fizică, intelectuală, morală voliţională a copilului, iar aptitudinea de şcolaritate solicită dobândirea unor capacităţi, abilităţi, priceperi şi deprinderi absolut necesare şcolarizării. În acelaşi timp, adaptarea preşcolarului la cerinţele şcolii, presupunedobândirea de către copil a unei maturizări la toate aceste nivele, maturizare care să îl facă apt pentru activitatea de învăţare de tip şcolar. În acest sens, grădiniţa, ca şi comunitate, caută să satisfacă nevoia fiecărui preşcolar de a se simţi competent, legat de alţii şi autonom.
În sinteză, misiunea Grădiniţei P.N. Nr.1, Lupeni, vizează următoarele aspecte:
- dezvoltarea individuală a preşcolarului;
- crearea unui climat de joacă şi învăţare stimulativ;
- asigurarea unui act educaţional de performanţă;
- însuşirea cunoştinţelor specifice, a valorilor naţionale şi universale;
- educarea copiilor în spiritul respectării drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, al demnităţii umane şi toleranţei, al schimbului liber de opinii;
- asigurarea părinţilor că educaţia copiilor lor se face într-un mediu sigur.



Niciun comentariu: